inloggen

Nieuwe klant? Begin hier

Over het fonQ garantieplan

Wanneer je iets bij fonQ.nl bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er bij normaal gebruik van mag verwachten. Voor de meeste producten hanteren wij daarnaast het fonQ.nl garantieplan, waarmee je recht hebt op een garantieperiode van minimaal twee jaar. De garantie verschilt per product. Mocht een product buiten het fonQ garantieplan vallen, dan staat dit op productniveau op de website aangegeven. Naast de wettelijke garantie en het fonQ garantieplan geldt ook de fabrieksgarantie. Deze termijn kan oplopen tot wel tien jaar. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je dit terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product.

 

Het fonQ garantieplan:

  • Een garantietermijn van minimaal 2 jaar
  • De garantie is van kracht vanaf de datum van aankoop
  • Het product is bij fonQ.nl (of één van de shops) aangeschaft 
  • Je hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product
  • Binnen de garantietermijn kan je je artikel gratis naar ons opsturen ter reparatie. Ook de kosten van verzending naar de leverancier en het terugsturen van het product voor onze rekening. Je betaalt dus geen verzendkosten.
  • Deze garantie geldt naast en onverminderd de wettelijke rechten die je als consument al hebt.

De garantie is niet van toepassing op:

  • Producten die uitgesloten zijn van de fonQ garantie. Dit staat aangegeven op de productpagina.
  • Productgroepen met een houdbaarheidsdatum of een beperkte levensduur zoals voedingsmiddelen of planten.  
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik.
  • Onderdelen getroffen door normale slijtage.
  • Producten waar wijzigingen of reparaties aan zijn uitgevoerd door partijen die niet door fonQ of de leverancier/fabrikant van dit product zijn goedgekeurd.
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst/aanschaf van het product, zoals wanneer je een product hebt gekocht in onze Sale. Mocht er met een dergelijk product iets aan de hand zijn, dan willen we je vragen contact op te nemen met onze klantenservice.

Indien mocht blijken dat het product niet voor garantie in behandeling kan worden genomen (geen garantiekwestie) dan worden de reeds gemaakte kosten doorbelast. Deze kosten bestaan uit de montage- en onderzoekskosten en de verzendkosten.