Onze website is niet geoptimaliseerd voor Internet Explorer. Voor een optimale gebruikservaring raden wij aan Chrome of Firefox te gebruiken.
inloggen

Nieuwe klant? Begin hier

Terug naar Accessoires
Welke vorm van lichttherapie heb je nodig?
Waar de een niet kan wachten op de wintermaanden, ziet de ander er met angst en beven tegenop. Maar er is licht in de duisternis: lichttherapie kan de oplossing zijn tegen de somberheid en vermoeidheid in de wintermaanden. Wij belichten hieronder de verschillende apparaten.

Je bed ligt sowieso erg lekker, maar heb je in de winter net even wat meer moeite met opstaan? Dan is een wake up light wellicht wat voor jou! Een wake up light bootst de zonsopkomst na. Het licht van de lamp gaat steeds feller branden waardoor je op een natuurlijke manier wakker wordt. Je hoeft niet bang te zijn dat je door blijft slapen; de wake up lights zijn voorzien van wekgeluiden. Dit kan een piepgeluid zijn, maar ook iets rustigers als bijvoorbeeld fluitende vogeltjes. En met een FM-radio word je helemaal dansend wakker!

 

Het geluid van fluitende vogeltjes

Sommige wake up lights zijn ook voorzien van een speciale roodlichtfunctie of inslaapfunctie. Door het rode licht of het geleidelijk afnemende licht val je heerlijk in slaap!

De dagen worden korter, het is kouder en de winterjassen worden uit de kast gehaald. Leuk hoor, de winter. Maar niet voor iedereen. Heb jij tijdens de koude wintermaanden veel last van futloosheid en moeheid? Probeer dan een daglichtlamp uit. De daglichtlamp gebruik je dagelijks, of in ieder geval vijf aaneengesloten dagen, tot dertig minuten. Een daglichtlamp is ongeveer zo groot als een tablet. Zet deze op tafel tijdens het ontbijt om je lichaam te trakteren op het licht waar het zo naar snakt. Sommige daglichtlampen hebben een timer; na twintig minuten gaat de lamp dan vanzelf uit.

Daglichtlamp zonder timer

Haal je vitamine D uit een daglichtlamp en houd zelf de tijd in de gaten

Daglichtlamp met timer

Je dagelijkse dosis zonlicht is binnen dus schakelt de lamp zichzelf uit

Heb je erg veel last van een jetlag? Of draai je regelmatig nachtdiensten? Neem dan een bril! Een lichtbril lijkt qua werking een beetje op een daglichtlamp. De lichtbril is echter wat handzamer dan een lamp en dus gemakkelijk mee te nemen. Ideaal als je bijvoorbeeld veel in het vliegtuig zit voor werk. Wist je dat sporters ook vaak gebruikmaken van een lichtbril als zij een wedstrijd in een ander land hebben? Zo wennen ze alvast aan de lokale tijd.

Lux

Lux geeft de lichtsterkte aan. Maar wat is nou veel en weinig lux? Ter vergelijking; daglicht geeft 10.000 tot 20.000 lux af. Op een bewolkte dag is dat nog maar 1.000 lux. 

Leeslamp

Leuk zo'n lichttherapielamp, maar hij neemt wel wat ruimte in op het nachtkastje. Daarom is het fijn dat sommige lampen extra functies hebben. Gebruik hem bijvoorbeeld als leeslamp en lees voor het slapengaan nog een boekje! 

Lichtsterkte/helderheid

De lichtsterkte of helderheid van je apparaat is soms handmatig in te stellen. Is het licht wel heel fel vroeg op de ochtend? Zet deze dan een tandje zachter om rustig wakker te worden!

De populairste wake up lights
De populairste daglichtlampen

Een overzicht van alle lichttherapie apparaten vind je in de categorie lichttherapie. Vergelijk hier je wake up light, daglichtlampen en lichtbrillen en selecteer in de filters aan de linkerkant wat jij belangrijk vindt. 

Kom je er echt niet uit of heb je vragen over een bepaald apparaat? Neem gerust contact met ons op


Heeft deze informatie jou geholpen?

Heb je vragen over je bestelling of de status daarvan, neem dan contact op via het contactformulier.