Producten Ruimtes Inrichten Inspiratie Outlet

Ik wil een product retourneren

Je mag alles kosteloos retourneren indien je binnen 30 dagen na ontvangst de retour bij ons aanmeldt en het product in de staat is zoals je het ontvangen hebt. Na de aanmelding heb je vervolgens 14 dagen om het product te retourneren in originele staat en verpakking. Ook wanneer jouw product binnen de garantietermijn valt kun je deze retourneren. Je krijgt na ontvangst van je retour het betaalde bedrag terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan.

Om de retour snel te verwerken, vragen wij je de retour aan te melden via je fonQ account. Als je nog geen account hebt, kun je deze ook aanmaken door bij onderstaande link te kiezen voor ‘Registreren’.

Dat gaat zo: zoek in je account de juiste bestelling op. Naast de bestelling waar het om gaat zie je een knop “retourneren” of “garantieaanvraag” om de aanvraag te starten. De rest wijst zich vanzelf! Je ontvangt vervolgens een e-mail met hierin de instructies en je retournummer voor het retourzenden van de producten.

Voorwaarden retourneren

Voor een snelle en correcte afhandeling van je retourzending zijn de volgende punten van belang:

  • Verstuur de retouren met alle geleverde toebehoren en waar mogelijk in originele staat en verpakking. Je mag onze producten thuis voelen en bekijken, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze ontvangen hebt.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, kunnen we kosten in rekening brengen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen nadat jij of iemand voor jou (niet de vervoerder) het product fysiek ontvangt. Binnen deze 30 dagen moet je ons laten weten van de koop af te zien door het product bijvoorbeeld aan te melden via jouw account of het product met je gegevens en een duidelijke retourmelding aan ons hebben geretourneerd.
  • Na het aanvragen van je retour, ontvang je van ons een verzendlabel voor een snelle verwerking van je retour in ons magazijn. Mocht je zelf de retour willen versturen, dan kan dit naar onderstaand adres met vermelding van het RMA- of ordernummer op het label: fonQ retouren, Antwoordnummer 52001, 3502 VB Utrecht.

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Dit doen we maximaal 14 dagen na aanmelding of als we het product of een bewijs van verzending ontvangen hebben.

Verzending reguliere pakketten

Retouren van standaard pakketten geleverd via onze bezorgpartners Budbee of PostNL kun je na aanmelding gratis retourneren via een PostNL pakketpunt. Wij adviseren om het verzendbewijs te bewaren.

Afhalen grote pakketten

Retouren van grote producten geleverd via onze bezorgpartners Dynalogic, Van den Heuvel Logistiek of de meubelservice van PostNL Extra@Home, komen we gratis afhalen. Nadat je via je account de retour hebt aangemeld, nemen we per e-mail contact met je op om het afhaalmoment in te plannen.

Andere vervoerder

Als je uit eigen beweging het product wilt retourneren met een andere vervoerder dan waarmee de bestelling geleverd is, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Dit geldt niet voor leveringen van Budbee die via een PostNL pakketpunt worden geretourneerd.

 

Veelgestelde vragen: