Producten Ruimtes Hulp bij inrichten Inspiratie Nieuw Sale

Ontdek ons nieuwe, eigen merk by fonQ

Shop met 20% korting

Ik wil een product retourneren

  1. Je mag je aankopen kosteloos aanmelden voor retour binnen 30 dagen na ontvangst, mits je de producten terugstuurt in de staat waarin ze geleverd zijn.
  2. Meld je retour aan via je fonQ account.   
  3. Zodra je aanvraag is verwerkt, ontvang je een e-mail met verdere instructies.    
  4. Zorg ervoor dat de producten binnen 14 dagen na aanmelden van de retour zijn teruggestuurd.   
  5.  Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour krijg je het betaalde bedrag terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan.  

Ook wanneer jouw product binnen de garantietermijn valt kun je deze retourneren. 

Om de retour snel te verwerken, vragen wij je de retour aan te melden via je fonQ account. Als je nog geen account hebt, kun je deze ook aanmaken door bij onderstaande link te kiezen voor ‘Registreren’.

Instructies voor gratis retourneren

Je mag alles (dus ook je een zakelijke bestelling) kosteloos retourneren binnen 30 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt. Als het langer is dan 30 dagen geleden is dat je je product hebt ontvangen, kan je onder garanties de voorwaarden bekijken. Om de retour snel te verwerken, vragen wij je de retour aan te melden via jouw account. Als je nog geen account hebt, kun je alsnog een account aanmaken met het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.  

  1. Klik op de order waar je een retour-aanvraag voor wilt doen. 
  2. Klik op de button ‘Retourneren’. 
  3. Selecteer het product dat je wilt retourneren en druk op ‘Verzend aanvraag’. 
  4. Per e-mail zal je verdere instructies en het retourlabel met retouradres ontvangen voor de afhandeling van je retour.  

Voorwaarden retourneren

Voor een snelle en correcte afhandeling van je retourzending zijn de volgende punten van belang:

  • Verstuur de retouren met alle geleverde toebehoren en waar mogelijk in originele staat en verpakking. Je mag onze producten thuis voelen en bekijken, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze ontvangen hebt.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, kunnen we kosten in rekening brengen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen nadat jij of iemand voor jou (niet de vervoerder) het product fysiek ontvangt. Binnen deze 30 dagen moet je ons laten weten van de koop af te zien door het product bijvoorbeeld aan te melden via jouw account of het product met je gegevens en een duidelijke retourmelding aan ons hebben geretourneerd.
  • Na het aanvragen van je retour, ontvang je van ons een verzendlabel voor een snelle verwerking van je retour in ons magazijn. Mocht je zelf de retour willen versturen, dan kan dit naar onderstaand adres met vermelding van het RMA- of ordernummer op het label: fonQ retouren, Antwoordnummer 52001, 3502 VB Utrecht.
  • Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Dit doen we maximaal 14 dagen na aanmelding of als we het product of een bewijs van verzending ontvangen hebben.

Verzending reguliere pakketten

Retouren van standaard pakketten geleverd via onze bezorgpartners Budbee of PostNL kun je na aanmelding gratis retourneren via een PostNL pakketpunt. Wij adviseren om het verzendbewijs te bewaren.

Afhalen grote pakketten

Retouren van grote producten geleverd via onze bezorgpartners Dynalogic, Van den Heuvel Logistiek of de meubelservice van PostNL Extra@Home, komen we gratis afhalen. Nadat je via je account de retour hebt aangemeld, nemen we per e-mail contact met je op om het afhaalmoment in te plannen.

Andere vervoerder

Als je uit eigen beweging het product wilt retourneren met een andere vervoerder dan waarmee de bestelling geleverd is, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Dit geldt niet voor leveringen van Budbee die via een PostNL pakketpunt worden geretourneerd.

 

Veelgestelde vragen: