Onze website is niet geoptimaliseerd voor Internet Explorer. Voor een optimale gebruikservaring raden wij aan Chrome of Firefox te gebruiken.
inloggen

Nieuwe klant? Begin hier

Ik wil een product retourneren

Als het niet lukt om je bestelling te retourneren via je account, vul dan onderstaand formulier in en je ontvangt zo snel mogelijk een e-mail met hierin de instructies en je retournummer voor het retourzenden van de producten, of neem contact op met de klantenservice* Lees de voorwaarden voor retourneren onder het formulier.

 

Voorwaarden retourneren


Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 
Binnen de zichttermijn van 30 dagen is retourneren gratis. Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Tot wanneer kan ik het product retourneren? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kun je gebruikmaken van (bij voorkeur) bovenstaand formulier of het modelformulier voor herroeping. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende:

  • Cosmetische artikelen (zoals crème, make-up, lotion, gel, shampoo) mogen, om redenen van hygiëne, alleen geretourneerd worden mits de verzegeling na levering niet is verbroken.
  • Persoonlijke verzorgingsartikelen (zoals haarverzorging, massageapparaten, thermometers en oordopjes) mogen, om redenen van hygiëne, alleen geretourneerd worden mits de verzegeling na levering niet is verbroken.
  • Retouren moeten met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele staat en verpakking verzonden worden.
  • Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.
  • Voor bestellingen bij fonQ.be zakelijk gelden afwijkende retourvoorwaarden.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug? 
Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

Hoe moet ik het product retourneren?
Je retourneert je bestelling met dezelfde vervoerder als waarmee het pakket geleverd is. De meeste pakketten worden door PostNL geleverd. Deze pakketten kunnen alleen retour gestuurd worden via een PostNL pakketpunt. Het product dient te worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen? 
De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. Retourneren is gratis wanneer je gebruik maakt van onze retourprocedure en retourneert via PostNL of Van den Heuvel Transport. Je ontvangt hiervoor een ticket-/antwoordnummer wanneer je bovenstaand formulier invult. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Dat is helaas niet mogelijk.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?
Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!
  
Hebben jullie een retourenbalie?
Je kunt de producten terugbrengen of retourneren bij onze retouren balie in Utrecht. Maak hiervoor wel even een afspraak met onze klantenservice.

fonQ.nl bv
Kobaltweg 50
3542CE Utrecht